L’acarnissament del jovent: condemnen a vint mesos de presó a un jove independentista per la manifestació de Tsunami Democràtic al Camp Nou

-Publicitat-


El 18 de desembre de 2019, després de la sentència de l’1-O, es va organitzar una manifestació per part de Tsunami Democràtic aprofitant el partit de futbol del Barça i el Reial Madrid. Una mobilització que va crear molts incidents i la intervenció per part dels mossos, que van crear un dispositiu policial al voltant del camp barceloní. Un dels participants dels incidents va ser un jove que va contribuir a les barricades i que havia de ser jutjat aquest dimarts per un delicte de desordres públics i un delicte lleu de furt.

La Fiscalia ha acusat el jove de vint-i-set anys de moure contenidors amb altres participants per obstaculitzar les autoritats policials. A aquest fet s’hi afegeix l’intent de robatori. En un inici, el noi podia ser jutjat a tres anys de presó i una multa de 290 euros. Abans de celebrar el judici final, però, s’ha arribat a un acord i l’acusat ha acceptat els fets i la pena.

L’escrit de la Fiscalia assegura que durant la protesta un manifestant va agafar algunes motxilles amb material antidisturbis. Un dels agents va recuperar-les i les va retornar al vehicle de la BRIMO, excepte una, ja que el noi acusat en aquest mateix cas l’hi va prendre i se la va endur. Una motxilla amb material valorat en 400 euros.


Finalment, el noi ha acceptat els vint mesos de presó per robar la motxilla a la BRIMO i abans de celebrar el judici s’ha arribat a un acord. Un pacte que preveu que el noi pagui una multa de 1980 euros i que quedi exempt de la condemna. L’única condició que s’ha imposat perquè eviti la presó és que l’acusat no cometi cap altra imprudència durant els pròxims tres anys.

Últimes notícies

Notícies Relacionades